DEPARTAMENT D'EXPRESSIÓ ies web

WebQuest II

VIP in ENGLISH

12 part color wheel ESO

A l’etapa d’ESO es consideren fonamentals dos tipus d’accions: les que instrumentalitzen els continguts de l’àrea com llenguatge i atenen situacions especifiques de comunicació i expressió, i aquelles altres accions que dinamitzen una part del coneixement tot desenvolupant aptituds creatives, enginy, imaginació, intuïció, actituds de reflexió i autonomia.

12 part color wheel OBJECTIUS GENERALS

En acabar l’etapa, l’alumnat ha de ser capaç de:

1. Apreciar els valors estètics de les obres d’art, de disseny i de comunicació visual, i entendre-les com a part del nostre patrimoni cultural, per poder contribuir activament al seu respecte, conservació i millora.

2. Analitzar i interpretar raonadament, a partir de criteris preestablerts, formes i imatges representades de manera objectiva i subjectiva.

3. Comprendre el lèxic bàsic propi del llenguatge visual i plàstic i el seu significat conceptual, i utilitzar-lo com a eina de desenvolupament de la creativitat personal.

4. Representar formes i espais simples de manera objectiva o subjectiva amb mitjans graficoplàstics a l’abast.

5. Codificar i descodificar missatges visuals de caràcter tècnic i aplicar-los en els processos de lectura i expressió, de manera que permeti respectar, apreciar i aprendre a interpretar altres medis d’expressió visual i plàstica diferents del propi per tal d'actuar amb iniciativa i adquirir criteris.

6. Reconèixer les tècniques de producció d’imatges bidimensionals i tridimensionals per poder experimentar i apreciar les possibilitats d'autoexpressió que ofereixen.

7. Col•laborar en projectes visuals i plàstics, realitzats individualment o col•lectiva, mostrant conductes responsables, com també tolerància i autocrítica.

8. Comprendre les relacions del llenguatge visual i plàstic amb altres llenguatges, com a mitjà de transmetre o obtenir informació, i elegir-ne l’opció adequada a diferents finalitats comunicatives.

9. Valorar la importància del llenguatge visual i plàstic en l’expressió de vivències, sentiments i idees, i com a potenciador de qualitats positives de la pròpia personalitat.

10. Realitzar composicions graficoplàstiques, seguint les fases del procés de creació d’una obra, que expressin sensibilitat en el traç, personalisme expressiu i resultats originals.

Extret del currículum de l’àrea de visual i plàstica

12 part color wheel WEBS D'INTERÉS

diedrom